Uspecifikke lændesmerter

Rygsmerter er angstprovokerende, skræmmende og stressende. Hos FysioDanmark Helsingør er vi her for at fortælle dig, at du ikke er alene, og der er håb!​

Lænderygsmerter er en meget udbredt helbredstilstand, der generere betydelige lidelser overalt i verden.

Det er vist, at lændesmerter forårsager flere år med handicap end nogen anden helbredstilstand i den vestlige verden. Mange mennesker med lændesmerter har løbende og tilbagevendende beklagelser omkring smerter.

Bør jeg tage smertestillende, hvile og skåne min ryg, når jeg har rygsmerter? Skal min ryg MRI eller Røntgen skannes?

​Som fysioterapeuter ser vi ofte, hvordan patienter med vilje har undgået bevægelse på grund af frygt for tilbagefald, skævheder og låsninger.

Smerter er skræmmende, men ofte er dette en skadelig strategi for at tackle dine smerter og mobilitet fremadrettet. Rygpatienter som med tiden er blevet angste for at bruge deres ryg og ikke deltager i sport eller motion, er ofte mere tilbøjelige for tilbagefald med rygsmerter til følge.

Opskriften på en sund ryg ligger i aktiv behandling, samt en aktiv livsstil, med motion og søvn i rigelige mængder. Frygt for at bruge ryggen, samt immobilitet og hvile er det værste!

Vi bliver nødt til at finde måder så vi kan forblive aktive

Hos FysioDanmark Helsingør er Svaret simpelt - Dynamisk superviseret behandling samt Patientuddannelse og smerteinformation.

Hos FysioDanmark Helsingør vil du som rygpatient modtage aktiv evidensbaseret behandling, information om nyeste smerteforskning, samt selvhåndtering, som er en vigtig del af behandlingen af dine ryg smerter.

Du kan lære at kontrollere din smerter før de begynder at kontrollere og begrænse dig!

Hvordan gør vi?

Vores aktive behandlingssystem er special designet til hver eneste patient, og tager udgangspunkt i patientens aktuelle situation og fysiske tilstand. Behandlingen skiller sig afgørende ud ved, at alle patienter uanset rygsmerter eller diagnose, skånsomt kan træne ryggen til færre smerter samt mere styrke. Dette grundet de mange aktive lejringer og special designet rygkiler.

Hvorfor superviseret aktiv rygbehandling hos FysioDanmark Helsingør rygklinik?

• ​Den dynamiske arbejdsgang medfører optimal blodgennemstrømning i rygstrækkermusklerne.
  • Discusskiver påvirkes hensigtmæssigt og ernæres optimalt.
  • Patienters naturlige bevægelse ved dynamisk behandling, bevares og vedligeholdes.
  • Rygmusklerne bliver bedre i stand til at udnytte sin styrke, hvis behandlingen er styrkende og dynamisk.
  • Forskubbet facetled påvirkes og “skubbes” nænsomt på plads så låsninger modvirkes fremadrettet.
  • Patienten opnår bedre styrke og smertereducering ved den superviseret behandling og kan igen varetage fritid, sport samt arbejde.

​Hvordan gør vi det:

Vi følger din bevægelse og udfordrer dine gamle vaner via øvelser og samtale omkring dine bekymringer med F. eks. Smerter, Arbejde, søvn, famile, motion samt sport.

Det er vores rolle som fysioterapeuter i FysioDanmark Helsingør, at fysisk vurdere dig korrekt, for at identificere de smertefølsomme strukturer og tilhørende mønstre, med en klar og ærlig kommunikation, der adressere dine bekymringer, samt at tilrettelægge en personlig behandlingsplan, der bygger på bedste og nyeste behandlings viden (evidens).

Læs vores flotte 53 patientanbefalinger på Facebook FysioDanmark Helsingør.

​5 ud af 5 stjerner Det er en tillid der forpligter.