Tidsbestilling

fys_logo_stor_gif

Kroniske rygsmerter

Hvad gør du nu..?

Kroniske rygsmerter kan være meget frustrerende, men vidste du at det langt fra altid udspringer fra et biomekanisk problem i kroppen? Dvs. Strukturelle smerter, som knogler, nerver, ligamenter mm.

Kroniske rygsmerter og vores smerteopfattelse bliver påvirket af:

• Psykologiske faktorer (stress, angst, depression, fear avoidance, sygdomsangst mm).
  • Livsstils faktorer (ingen motion, dårlig kost, for lidt søvn).
  • Sociale faktorer (Arbejdsmiljø, ægteskab/forhold, økonomi).

Alle disse faktorer skaber en central sensitivitet og medfører et hypersensitivt nervsystem, hvilket forstærker smerteopfattelse. (1)

Det er derfor vigtigt at betragte kroppen som én sammenhængende organisme, det gør vi hos FysioDanmark Helsingør.

Hos FysioDanmark Helsingør hjælper vi dig videre med en grundig forundersøgelse, patientuddannelse og smertereducerende aktiv behandling, der skånsomt opbygger din styrke og skaber et bedre fysiologisk miljø omkring dine knogler, muskler og nerver i ryggen.

Hvad kan du selv gøre?

​Det vigtig at have en god kropsholdning og al bevægelser som udgangspunkt godt. Du bør reducere stress, smide overflødige kilo, spise sundt, dyrke motion og få rigeligt med søvn.

Du skal variere dine arbejdsstillinger ofte og få bevæget dig i dit daglige virke.

(1) woolf et al. 2011​

Her bor vi