Brystryggen – thorasic spine

Skuldersmerter, nakkesmerter, nakkestivhed, stikkende rygsmerter, ribbensmerter, vejrtræknings-problemer, hovedpine, dårlig holdning og strålende smerter i armene kan skyldes din brystryg.​​

​Brystryggen er den del af ryggen mellem nakken og lænden, fra ryghvirvel T1 til T12. Den spiller en vigtig rolle når det kommer til at beskytte vores indre organer og bevægelse i hele kroppen.

Nedsat bevægelse af muskler, led, bindevæv, kan gøre øvre ryg stiv og faktisk er leveren, mavesækken, lungerne og vores vejrtrækningsmuskel, diafragma, ofte hovedårsagen til nedsat bevægelse i brystryggen.

Andre faktorer som kost, arbejdstillinger, alkohol, rygning, for lidt motion, stress og overfladisk vejrtrækning spiller også en væsentlig rolle.

Vores aktive behandlingssystem er specieldesignet til hver eneste patient, og tager udgangspunkt i patientens aktuelle situation og fysiske tilstand.