Tidsbestilling

​Mandag - torsdag: ​08:00 - 15:00

Fredag: ​08:00 - 14:00

Akupunktur

Medicinsk akupunktur bygger på viden om anatomi, neurofysiologi og der arbejdes udfra en medicinsk diagnose – i modsætning til traditionel kinesisk akupunktur, der bygger på den taoistiske naturfilosofi og arbejder udfra yin og yang diagnoser og eksistensen af energibaner (meridianer), hvor akupunkturen har til formål at skabe balance i kroppens energetiske over- og underskudstilstande.

​Medicinsk akupunktur`s virkning er gennem de seneste 20 år veldokumenteret gennem forskning og utallige randomiserede undersøgelser, og det er underbygget at akupunkturnålene stimulerer nerveender i hud og muskler.

​Denne stimulation giver såvel en lokal effekt med øget blodgennemstrømning og vævsopheling, en spinal effekt (rygmarvs niveau) og en central effekt (hjerne niveau), som udløser kroppens egne smertedæmpende stoffer – samt påvirker vores måde at opfatte smerten på​

​Dvs. Medicinsk Akupunktur anvendes primært til smertelindring med deraf følgende mulighed for at træne mere effektivt og opnå et højere aktivitetsniveau.

Der er især evidens for at akupunktur har signifikant effekt på følgende diagnoser: Artrose (slidgigt) i hofte og knæ, uspecifikke lænderygsmerter, spændingshovedpine og migræne.

​Akupunkturen kan gives som: Manuel Akupunktur –f.eks lokale nåle omkring smertestedet samt distale (fjerne) nåle på ”stærke” punkter på f.eks underarm eller underben.. Elektro Akupunktur, hvor en svag strøm sendes gennem typisk 2 par nåle for at forstærke virkningen, Triggerpunkts Akupunktur, hvor nålene stikkes i hyperfølsomme punkter i musklen, Periost Akupunktur hvor den underliggende knogle stimuleres samt Øreakupunktur -primært for at øge den centrale effekt.

Her bor vi

FysioDanmark Helsingør